Найпоширенішими методами в Україні викрадання даних є саме телефонне шахрайство та фішинг.
Міністерство юстиції України розмістило поради, як не стати жертвою таких аферистів.
Що не варто робити?
Зловмисники нерідко представляються працівниками банку або надсилають фальшиві повідомлення. Роблять це вони з метою дізнатися конфіденційну інформацію в людини.
Якщо мова йде про телефонне шахрайство, то зловмисники можуть представлятися працівниками банку. Вони повідомляють про нібито проблеми з картою або рахунком. В розмові такі шахраї намагаються дізнатися CVV-код, одноразовий пароль або інші дані для “вирішення” ситуації. В Мін’юсті попереджають, що ні в якому випадку не варто надавати такі дані, адже справжній працівник банку не буде цю інформацію вимагати.
Фішингом називаються випадки, коли на електронну пошту шахраї надсилають фальшиві електронні листи або повідомлення з посиланнями на підроблені вебсайти. Там від відвідувача вимагають вказувати банківські дані.
Тому, перш ніж вказувати дані банківської карти на сайті варто переконатися, чи він справжній. Якщо ж так сталося, що людина випадково вказала дані свого рахунку, слід негайно зателефонувати до банку та заблокувати карту. Якщо вже відбулося несанкціоноване списання коштів, слід блокувати транзакції.
Окрім цього, про випадки шахрайства в Інтернеті обов’язково варто повідомляти до кіберполіції. Зробити це можна на сайті цього підрозділу або ж за номером телефону: 0 800 505 170 повідомляти фахівцям про ситуацію, яка трапилася.