Розпочався новий навчальний рік 2024-2025, який вніс певні зміни для школярів. Окрім того, оскільки реформа освіти продовжується, то можливі й нові нововведення.
Заступник очільника МОН Андрій Сташків в інтерв’ю Громадське розповів, які зміни вже відбулися з 1 вересня та чи можуть об’єднати певні предмети.
Чи буде реалізовано такий підхід у навчанні школярів?
В Міносвіти стверджують, що змінюють та адаптують навчальну програму в школах згідно до потреб учнів. Зокрема, було розроблено скорочені освітні програми для дітей, які були вимушені стати біженцями.
Окрім того, змін зазнала й освітня програма для учнів від 5 по 9 класи українських шкіл. Сташків стверджує, що тепер у шкіл є більше можливостей для адаптації програм до конкретних потреб учнів.
Наприклад, кожен навчальний заклад зараз має право зменшити або ж збільшити кількість годин на вивчення певного предмету залежно від рівня освітніх втрат. Також є можливість використовувати інтегровані курси, де замість двох предметів буде викладатися один інтегрований.
Сташків у якості прикладу розповів, що Міносвіти розробило концептуальні засади реформування курсів “Історія України” та “Всесвітня історія”. Він додав, що аналогічним чином також можна інтегрувати такі предмети, як хімія, фізика та біологія до одного предмету, що матиме назву “Природничі дисципліни”. Також може йти мова про спільний курс з вивчення української мови та літератури. Посадовець додав, що можна навіть інтегрувати фізику та англійську мови, щоб викладання фізики відбувалося іноземною мовою.
При цьому, Сташків додав, що це реалізувати буде непросто, адже вимоги до вчителів у такому випадку зростуть. Але при цьому, інтеграція зменшує загальну кількість дисциплін у школі, роблячи підхід до вивчення дисциплін більш комплексним.